Sabine Cozijnsen

Flyest

Active Member
Joined
Sep 30, 2007
Messages
12,799
Reaction score
16
IMG_7716a-2.jpg



Hair: Blonde
Eyes: Blue
Height: 178cm / 5′10″
Bust: 81 cm / 32″
Waist: 60 cm / 23.5″
Hips: 89 cm / 35″

Place of Origin: Emlichheim, Germany

Date of Birth: December 18

AGENCIES

Mother Agency:
FIVE ELEVEN MODEL MANAGEMENT

Tokyo:
BRAVO MODELS
models.com
 
Sabine did an interview with Fashionmilk, it's in Dutch but you can google translate :wink:

De zestienjarige Sabine Cozijnsen zou wel eens Nederlands Next Big Thing kunnen zijn. Je vraagt je dan misschien af waarom je nog niet eerder van haar hebt gehoord? Dat is omdat Sabine in Duitsland woont, en geen Nederlands moederbureau heeft. Fashionmilk sprak met Sabine, en stelde haar een aantal vragen.

Fashionmilk: Je bent Nederlands, maar je woont in Duitsland. Hoe zit dat?
Sabine: Van 2000 tot 2003 woonde ik op Aruba. Mijn ouders wilden weer terug naar Nederland gaan, en zagen toen een mooi huis in Emmen. Dat werd helaas nét voor ons verkocht. Toen zagen ze vlak over de grens in Emlichheim een mooi huis te koop staan, dus dat is het toen geworden. We wonen hier al bijna negen jaar.

F: Hoe ben je begonnen als model?
S: Ik wilde nooit model worden, het leek me altijd heel erg saai. Maar toen ik me voor fashion ging interesseren, wilde ik er toch meer vanaf weten. Ik heb toen twee foto’s en een video naar Five Eleven Model Management in New York gestuurd, en werd aangenomen! Ik wist toen nog niet eens wat een moederagency was, maar ik ben erg blij dat ik bij hen zit!

F: Wat heb je tot nu toe allemaal gedaan?
S: Mijn eerste trip was in september 2011. Ik schoot samen met twee andere meiden een campagne voor een merk uit Hong Kong. De shoot zou eigenlijk twee dagen duren, maar we kwamen midden in een tyfoon terecht, waardoor alles op één dag geschoten moest worden! We waren die avond pas om 23:30 klaar.

Na deze shoot vloog ik meteen door naar Tokio, waar ik voor Bravo Models werkte. Ik heb daar shoots gedaan voor onder andere Jill Stuart, Converse, Fudge Magazine, Gisele Magazine en PARCO.

Op mijn verjaardag wilde een scout van Women en Supreme mij zien in Berlijn. Twee dagen later hoorde ik dat Women Milaan me wilde hebben, en dat Parijs en New York ook interesse hebben! In januari ging ik dus naar Milaan, daar heb ik gewerkt voor Patrizia Pepe, Moschino, Versace, Alberta Ferretti en Vogue!

F: Wat zou je graag eens willen doen?
S: Het lijkt me echt ontzettend leuk om voor de Nederlandse Vogue te werken! Dat zou echt een dream come true zijn!

F: Wat vind je leuk naast modellenwerk?
S: Vroeger wilde ik altijd actrice worden, maar op dit moment zou ik, als ik geen modellenwerk deed, verpleegster willen worden. En verder vind ik naast modellenwerk shoppen erg leuk, en naar de bioscoop gaan, en reizen.

F: Wat vind je zelf je mooiste foto en waarom?
S: Ik vind mijn Versace-foto’s heel erg leuk! Ik heb ze toen op het scherm gezien, maar jammer genoeg heb ik ze nog niet. Ik vond die shoot heel erg leuk omdat ik van Versace hou, en omdat ik Donatella en Allegra Versace heb leren kennen en ze echt geweldig vind! En de kleding en mijn haar en make-up waren gewoon helemaal fantastisch!

http://www.fashionmilk.com/new-faces/grenzeloos-mooie-sabine-cozijnsen
 
Last edited by a moderator:
Her body is great but she looks 8-years-old in the face. Especially on the runway.

But here's her showcard for NYFW FW14....
source: IMG

 
She was the most interesting to see in the show after the opener and Vanessa.
 
She broke her foot during castings for LFW! She needs to wear a cast for 6 weeks so this is the end of fashion month for her.. :(
 
Oh my... that's awful news! Hopefully she'll be better soon and I hope it won't affect her career.
 

Users who are viewing this thread

New Posts

Forum Statistics

Threads
210,855
Messages
15,131,558
Members
84,630
Latest member
Dima77
Back
Top
monitoring_string = "058526dd2635cb6818386bfd373b82a4"
<-- Admiral -->